Quantumtheorieën

De scheikunde in kaart gebracht

Dominic Walliman blijft mooie filmpjes maken. Waar hij eerder al de hele natuurkunde en de hele wiskunde in kaart bracht, heeft hij nu datzelfde gedaan met de scheikunde.Ook daarin komt weer de nodige natuurkunde om de hoek kijken.

Gepubliceerd: zo, 21/05/2017 - 20:51

Padintegralen: hoeveel is nul keer oneindig?

Aanstaande donderdag zou de beroemde natuurkundige Richard Feynman 99 jaar oud geworden zijn. Een mooi moment om stil te staan bij een belangrijke bijdrage van Feynman aan de theoretische natuurkunde: de padintegraal.

Gepubliceerd: di, 09/05/2017 - 00:40

Natuurkundige theorie over geeest en bewustzijn

Forum:

Ik wil een PDF bestand op dit discussieforum plaatsen over een natuurkundige theorie betreffende geest, en bewustzijn. De benadering is niet esoterisch, maar zuiver natuurkundig, gebaseerd op het werk van de Franse fysicus en informaticus Jean E. Charon en anderen. Dit werkstuk vertegenwoordigt in het bijzonder de Franse filosofie over vitalisme, maar dan in relatie tot kwantummechanica en algemene natuurkunde. De PDF is nogal uitgebreid (ca 80 A5 bladzijden).

Dossier: quantumfysica

Van januari tot april 2015 verscheen op The Quantum Universe wekelijks op dinsdag een artikel in het dossier "quantumfysica".

Gepubliceerd: di, 13/01/2015 - 12:32