U ziet [ Alle media ] + [ Alle onderwerpen ] + [ Alle begrippen ] + [ Meest recent ]
Toon als Galerij
18 december 2018
“Computers maken geen fouten, de mensen die ze programmeren maken fouten.” Een dergelijke bewering hoor je vaak, maar toch maken computers zélf ook fouten. Hoe kan dat, en hoe kunnen we zulke fouten corrigeren?Lees meer
Onderwerpen
14 december 2018
Kun je neutrino's meten onder water? Hoe bouw je de meest precieze quantumklok ter wereld? Deze en vele andere natuurkundige vragen worden beantwoord tijdens het jaarlijkse docenten- en leerlingensymposium Viva Fysica, op 25 januari 2019.Lees meer
Onderwerpen
11 december 2018
De toekenningen gebeurden al in oktober, maar gisteren werden de Nobelprijzen ook officieel uitgereikt. Een goede aanleiding om via YouTubekanaal Sixty Symbols nog eens terug te blikken op de natuurkundeprijzen: wat is nu precies de fysica achter de ontdekkingen?Lees meer
7 december 2018
Het gecontroleerd ‘aan en uit kunnen zetten’ van neuronen is een belangrijk doel in de neurowetenschappen. Amsterdamse natuurkundigen hebben samen met collega’s uit Duitsland en de VS een nieuwe, efficiënte techniek ontwikkeld om met behulp van laserlicht dit doel te bereiken.Lees meer

Pagina's