U ziet [ Alle media ] + [ Alle onderwerpen ] + [ Alle begrippen ] + [ Meest recent ]
Toon als Galerij
1
16 augustus 2019
Niet alles wat met een getal wordt beschreven kan positief én negatief zijn. Wat betekent bijvoorbeeld ‘min 4-dimensionaal’? Niets, op het eerste gezicht - maar verrassend genoeg zijn er toch plekken in de natuurkunde waar een dergelijk begrip voorkomt!Lees meer
9 augustus 2019
'Zwakke koppeling' is een magische term in de theoretische natuurkunde. Als de wisselwerking tussen deeltjes zwak is, kunnen we er goed aan rekenen. Maar de natuur houdt zich niet altijd aan onze voorkeuren - wat doen we als er sprake is van sterke koppeling?Lees meer
2 augustus 2019
Quantummechanische (gedachte-)experimenten brengen met regelmaat ons klassiek geschoolde brein in de war. Voor wie zijn hersenen wil trainen in quantummechanisch denken bespreken we vandaag nog zo’n experiment: Hardy’s Paradox.Lees meer
26 juli 2019
Elementaire deeltjes hebben een eigenschap die 'flavour' wordt genoemd - smaak, dus. Gastauteur Philine van Vliet legt uit wat flavour precies is, en hoe die eigenschap ons iets kan leren over de kleine hoeveelheid antimaterie in het heelal.Lees meer

Pagina's