De redactie van The Quantum Universe bestaat momenteel uit:

Afbeelding van Marcel VonkMarcel Vonk, hoofdredacteur. Ik ben onderzoeker in de mathematische fysica, en verzorg daarnaast de outreach en wetenschapspopularisatie van het Institute of Physics van de UvA. Naast de eindredactie van de artikelen schrijf ik ook graag zelf, over onderwerpen als snaartheorie, wiskunde, hoge-energiefysica en mathematische fysica.
Afbeelding van Lieuwe BakkerLieuwe Bakker. Ik ben een PhD-kandidaat aan het Russian Quantum Centre in Moskou. Ik houd mij vooral bezig met quantumdynamica in niet-evenwichtssituaties. Naast mijn onderzoek geef ik ook met veel plezier les aan natuurkundestudenten. Natuurkunde inzichtelijk maken is naar mijn idee de beste manier om zelf te leren. Deze passie heeft mij er ook toe gebracht om te schrijven voor The Quantum Universe.
Afbeelding van Jeremy van der HeijdenJeremy van der Heijden. Ik ben promovendus aan de UvA in de snaartheorie, en houd me voornamelijk bezig met het zoeken naar een microscopische theorie voor zwaartekracht. Zwarte gaten spelen hierbij een belangrijke rol. Daarnaast word ik vaak heel enthousiast van onderwerpen die zowel met wiskunde als natuurkunde te maken hebben en daar schrijf ik dan ook regelmatig over voor The Quantum Universe.
Afbeelding van Damian van de HeisteegDamian van de Heisteeg. Ik ben aan het promoveren aan de UU in de snaartheorie, en houd me bezig met hoe modellen in de snaartheorie de wereld om ons heen kunnen beschrijven. Vooral de overlap tussen wiskunde en natuurkunde, die in het bestuderen van snaartheorie vaak voorkomt, vind ik erg interessant.
Jans HenkeJans Henke. Ik ben aan het promoveren aan de UvA in de fysica van gecondenseerde materie, oftewel vaste stoffen. Ik houd me vooral bezig met de studie van (onverwachte) elektronische eigenschappen van materialen, maar ik vind het ook leuk om te leren (en schrijven!) over de natuurkunde achter dingen die je in het dagelijks leven tegen kunt komen. Natuurkunde vind je overal!
Evita VerheijdenEvita Verheijden. Ik ben promovendus in de snaartheorie-groep van de UvA. Mijn onderzoek richt zich vooral op de theorie achter zwarte gaten, wormgaten en de informatieparadox; hier schrijf ik ook met regelmaat over voor The Quantum Universe. Daarnaast ga ik graag naar de film, zwemmen of pianospelen.

Oud-redactieleden:

Lars Aalsma